Snabbversion av köpvillkor

 
Leveranstid:
Alla ordrar skickas normalt inom 0-2 arbetsdagar om inget annat anges.
 
Priser:
Alla priser är inkl moms.
 
Fraktkostnad:
39kr.
 
Returrätt:
Ja inom 14 dagar. Gäller ej intimvaror.
 
Betalalternativ:
Faktura Kortbetalning och internetbank.
 
Åldersgräns för köp:
18år.
 
Vi levererar till:
Sverige Norge Finland och Danmark.

Köpvillkor

Villkor

Leveranstid
Lagd order skickas normalt inom 0-2 vardag från vårt lager i Sverige. Skulle försening ske med leverans från oss med mer än 5 vardagar gällande varor med "Tillgänglighet: I lager" kontaktar vi dig om ny leveranstid.Leverans sker normalt inom 2 vardagar efter att vi levererat ut försändelsen. Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Då det finns Beställningsvaror i vårt sortiment bestäms leverans av den vara i din beställning som har längst leveranstid.
Fraktkostnad & Leveranssätt
Fraktkostnad inom Sverige är 39kr. Vi skickar din order med Posten.
Returer
En retur av produkt kan du göra genom att först kontakta oss för att få godkännande av retur.

Varan returneras så den är oss tillhanda inom 14 dagar (från hämtnings datum). OBS! Kontrollera sista betalningsdag om du valt faktura, BETALA denna om risk finns att sista betaldatum kan överskridas pga frakttid samt hantering hos oss.
Ångerrätten gäller dock inte, då försegling/plombering brutits då vara försetts med sådan. Vid retur kräver vi att varan är i väsentligen oförändrat skick och skall returneras i sin originalförpackning samt med etikett fortfarande fastsatt. Retur återsändes till oss efter returförfrågan som du hittar när du loggar in på din order. När du fått godkännande att skicka tillbaks vara/varor kommer vi att kontrollera returen vid ankomt till oss och först då avgörs slutgiltigt godkännande av din retur. Uppfyller returen ej våra krav skickas den tillbaks till dig på din bekostnad! Du betalar själv för fraktkostnaden när du returnerar varor. Givetvis skall varan vara oanvänd och därmed ren utan damm, hudrester, hår, makeup eller lukt/röklukt mm. Förpackningen skall vara varsamt hanterad. Du har rätt att byta en korsett eller bustier en gång och då till en annan storlek. Vi tar ej ut någon avgift vid byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss.
Återbetalning sker inom 30 dagar om du ångrat ditt köp.

Om du vet att du snart skall handla hos oss igen så kan du be om ett tillgodokvitto så att du har pengar innestående för framtida inköp i webshopen. Detta går enkelt att välja när du loggat in på "din sida"

Underkläder är klassade som intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har någon skyldighet att ta tillbaks underkläder. Vi vill dock erbjuda dig möjlighet att returnera och byta vissa typer av underkläder typ korsetter och bustier men då med specifika krav på varornas tillstånd.

Om vi skall kunna godkänna en returnerad korsett eller bustier MÅSTE den vara i PERFEKT SKICK dvs. oanvänd och därmed ren utan damm, hudrester, hår, makeup eller lukt/röklukt mm samt att den ej får vara hårt snörd vid provning. Vid provning av korsett eller bustier måste den snöras upp ordentligt både vid på och avtagning så ej planchett hyskor eller dragkedja skadas. Vid provning så får ej heller korsetten eller bustiern snöras för hårt då den formas efter DIN kropp. OBS! Vid provning måste även någon typ av linne eller t-shirt som ej missfärgar korsetten eller bustiern!

RETUR OCH BYTESRÄTT GÄLLER EJ FÖLJANDE VAROR
Följande varor är undantagna från rätten till retur och byten då de är klassade som intimprodukter eller att dess beskaffenhet ej tillåter retur.

- Strumpor (innefattar kroppsstrumpor catsuit stay-ups strumpbyxor leggings och liknande)
- Set, raffset där trosor eller kalsonger ingår.
- Teddy
- Badkläder, bikini baddräkt.
- Handskar.
- Sexleksaker.
- Kläder och underkläder av vinyl (lack och pvc)
- Trosor och kalsonger
- Orörda produkter i sin originalförpackning får givetvis returneras! Ångerrätten gäller dock inte, då försegling/plombering brutits

Medföljer trosor en vara ex korsetter eller bustier skickas de vanligen fastsatta på varan så korsetten kan provas. Om trosorna plockas bort går det ej att ångra köp eller byta. Strumpor som medföljer vissa varor får EJ provas om man vill byta eller returnera!
På rea kampanj & prissänkta varor gäller ej öppet köp eller bytesrätt!

Återförsäljare (företag) har ingen ångerrätt.

Vid ej godkända returer belastas kunden alla fraktkostnader.
Ej godkända returer returneras ovillkorligen med spårbart fraktalternativ.

Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott efterkrav eller är ofullständigt frankerade.
Som kund är du ansvarig att varan kommer fram samt att den är hel så vi rekommenderar att alla försändelser skickas med en spårbar försändelse till oss, glöm ej att spara kvittot på detta kvitto står Brev-Id (kolli-Id) och detta är en förutsättning för eventuella förluster av försändelser utan detta nummer går det inte att spåra försändelsen. TIPS! använd gärna Posten "Skicka Direkt" och välj "Skicka lätt" om returen väger under 2kg


Vi ersätter EJ för försändelser som kommit bort om de skickats som vanligt brev! Detta är helt kundens ansvar!

Priser
Våra priser kan bara ändras av omständigheter som Kleio inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25 procent. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella data- och skrivfel. 
Betalning & Fakturainformation
Betalsätt hos oss

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Användning, PIN-kod
Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.

Försäkran
Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.

Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

Kontaktinformation - namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
Personnummer
Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m
Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
Allmänt tillgänglig information på internet
Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

 

Ej uthämtade försändelser
För alla försändelser/paket som inte hämtas ut debiterar Korsetten kunden en avgift. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering, sammanlagt från 249 kr. Faktureras via Klarna AB, Vid produktvärde över 2400kr eller om varor skickats med postpaket debiteras 449 kr.
Leveransförsening
Vi reserverar oss för att det i enstaka fall kan ta längre tid med leveranser. I de allra flesta fall skickas ordrar samma eller nästkommande vardag om du lagt din order före 12:00 i vissa fall kan de ta upp till 5 vardagar. Tar det längre än 5 vardagar att leverera ut från vårt lager kontaktar vi dig om en ny leveranstid! Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening, detta gäller varor med leveranstid "Omgående leverans".
Säkerhet & Personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen via SMS, mail och för andra marknadsföringsändamål av vårt eller andra externa företag.Peronuppgiftsansvarig är företaget och du kan kontakta oss via mail på kundservice@korsetten.se om du önskar ändring gällande din registrering.Undantag görs gällande de bolag / banker vi samarbetar med gällande betalning samt e-handelsystemet om att även de kan se dina uppgifter, de kommer dock EJ använda dina uppgifter annat än eventuell support gällande din transaktion/order.Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller om du önskar få dem raderade.Korsetten använder krypterad dataöverföring. Betalning- och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. De bolag vi sammarbetar med gällande betalning och frakt är Klarna AB och Posten
Reklamationer
Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på underkläderna. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi givetvis dig för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny /alternativt om varan är slut i lager återbetalar det du lagt ut för varan. Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott, efterkrav eller om den är ofullständigt frankerad. Som kund är du ansvarig att varan kommer fram samt att den är hel så vi rekommenderar att alla försändelser skickas med REK till oss. Återförsäljare (företag) skall inom 5 arbetsdagar från mottagandedatum anmäla eventuella fel som faller under rubriken reklamationer och då gäller enbart fabrikationsfel synliga innan användning. Alla förpackningar skall vara med tillbaks vid eventuell reklamation och då givetvis i oskadat skick.
Transportskador
Korsetten.se är ansvarig för att kläderna kommer fram till dig oskadade. Därför är det viktigt att du omgående rapporterar skador eller bortkommna kläder till oss inom skälig tid. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till oss så är du dock ansvarig. Om paketet är transportskadat eller uppbrutet rekommenderar vi dig att omgående anmäla detta till Posten eller uthämtningsstället. Vänligen notera att vi ej löser ut underkläderna som återsändes till oss mot postförskott, efterkrav eller är ofullständigt frankerat. Som kund är du ansvarig att varan kommer fram samt att den är hel så vi rekommenderar att alla försändelser skickas med REK till oss.
Färg och bilder
Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas i webshopen exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar. 
Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende då tillverkare kan ändra produkten utan att vi meddelas om detta. 
Tvist
Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Force Majeure
Korsetten.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Övrigt
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. 
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Vi erbjuder underkläder av högsta kvalité till bästa priser.

Vi har valt ut våra Sexiga kläder med omsorg för att du skall kunna känna dig unik i en svid från oss.